Szolgáltatás

Weboldal készítés kisokos – Milyen szín domináljon? 1. rész

Köztudott, hogy a színek nagy hatással vannak az emberekre. Ezért különösen fontos, hogy tudjuk mit sugároz a weboldal szín, amit választunk. Most a kék előnyeit fogjuk nektek bemutatni, referencia oldalak segítségével.

A minket leginkább befolyásoló tényező tehát a szín. Ezt követi a forma, a szimbólum, majd a szó. Egy jól megválasztott logó vagy weboldal szín könnyen megjegyezhetővé tesz egy márkát. Gondoljunk csak arra mennyi mindent kötünk színekhez. Például a zöld a szabad a piros pedig tilos.

Arra a kérdésre, hogy mi a kedvenc színe a megkérdezett férfiak 58%-a, a nők 35%-a válaszolta, hogy a kék. Nem véletlen, hogy ezt a színt – mely elsősorban megbízhatóságot sugároz – rengeteg cég használja a weboldalán.

Ahogy azt a képen is láthatjuk a legnagyobb cégek is a kék szín mellett tették le a voksukat. A felsorolást természetesen még lehetne folytatni: HP, Dell, Intel, Ford, Erste Bank, K&H, Oral-B, Pepsi, Playstation,Visa, Vimeo, VK, Word. Az óceán és az ég színe az egyik legnépszerűbb weboldal szín. Egy tanulmány szerint a legnagyobb márkák 33%-a használja a kéket.

Ez a szín a legnépszerűbb az egészségügyben, a gazdasági és pénzintézeteknél, a repülőtársaságoknál, a mezőgazdaságban és természetesen az IT szektorban.

Mit sugároz a kék szín?

  • megbízhatóságot
  • nyugalmat
  • hozzáértést
  • őszinteséget
  • kötelességtudatot
  • hatékonyságot
  • biztonságot

A szín szerves része érzékelésünknek, nagyban befolyásolja, hogyan érzékeljük a körülöttünk lévő világot. Ebből következik, hogy a színválasztás a weboldalunk sikerességére is kihatással lehet. A színpszichológia segít megismerkednünk a színek jelentésével és hatásaival az emberekre. A vizuális marketing lényege, hogy a látogatókat vizuális ingerekkel hozzuk döntési szituációba. Akár azért, hogy a mi szolgáltatásunkat válasszák vagy épp tőlünk vásároljanak.

Csak egy példa: Néhány évvel ezelőtt a Heinz megváltoztatta a logóját pirosról zöldre és több mint 10 millió ketchupot adtak el 7 hónap alatt, ami 23 millió dollár bevételt eredményezett.

A kék és a zöld szín mind a férfiaknál mind a nőknél előkelő helyen szerepel, ha a preferenciákról kérdezzük őket. Azonban nemcsak a nemek szerinti felosztásban nyerő a kék. Ha korosztály alapján mérjük fel, hogy ki milyen színt kedvel, úgyis magasan a kék viszi a prímet.

Mikor a weboldaladhoz vagy webáruházadhoz választasz színt, első körben egy fő színt kell meghatároznod. Miután ez az elsődleges szín megvan, jöhet hozzá még egy vagy két szín, amit használni fogsz a designban. Például, ha a kéket választod fő színnek, a linkek és CTA gombok színe lehet narancssárga. Ha nem tudod, hogy milyen színt mivel párosíts, rengeteg szuper oldalt találsz, ami segítségedre lehet ebben. Ilyen például a Coolors, ahol automatikusan is generálhatsz palettákat, de szín alapján is tudsz keresni.

A vásárlók 85%-a vallja, hogy az elsődleges ok, amiért valahol vásárolnak vagy valaki szolgáltatását választják az a logó vagy weboldal színe.

Íme, néhány weboldal, ahol a kék szín dominál

Medistus Antivirus

Extor Cups

ApartMAN Tanácsadás

Hajóútkell.hu

Ermico

A kéknek rengeteg árnyalata van és nagyon jól harmonizál a többi színnel. Az esetek 95%-ban az emberek 2 színt használnak a weboldalukon.

A színválasztás nem csupán arról szól, hogy jól nézzen ki a weboldalunk. Ez egy fontos üzleti döntés is egyben, hiszen hatással van a látogatókra. Vásárlásra ösztönzi őket, megbízhatóságot sugároz nekik, és nem utolsó sorban könnyen megjegyezhetővé teszi az oldalt számukra.

A weboldal készítés egyik legfontosabb eleme tehát a színválasztás. Érdemes jól átgondolni, mert üzleted ez fogja majd végig kísérni útján. Ha szeretnéd profikra bízni weboldalad készítését, keress minket bizalommal! Kérj ajánlatot és mi 1 munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot!