Szolgáltatás

Nem is olyan komplikált a regisztráció az online számlázáshoz

online számlázáshoz

Lényegében minden vállalkozásnak, minden olyan számláról adatot kell szolgáltatni a NAV felé, amelyet az adóalany egy másik belföldi adóalanynak, belföldön teljesített ügyletről bocsát ki, annak áthárított áfa-tartalmától függetlenül.

2018-tól a NAV ingyenes számlázó programmal (Online Számlázó) és 2020 júniusa óta új, Online Számlázó mobil-applikációval segíti a vállalkozásokat, amelyek használatához csak internetkapcsolatra van szükség, és amelyekkel az online számlaadat-szolgáltatás automatikusan is teljesíthető.

Mi szükséges az adatszolgáltatáshoz a NAV felé?

Az adatszolgáltatás feltétele egy előzetes regisztráció, ami közvetlenül a NAV oldaláról, az Online Számlarendszeren belül érhető el. Te még nem regisztráltál? Pedig pár perc alatt is megoldható már az online számla regisztráció.

A regisztrációt követően a rendszer olyan technikai felhasználói egyedi azonosító kódokat (felhasználónevet, XML aláíró kulcsot és cserekulcsot) generál, amelyekre szükség van a számlázó programod és a NAV szervere közötti kommunikációhoz.

Ezekre a NAV által generált kódokra ugyanis szükséged lesz ahhoz, hogy az arra alkalmas számlázó programodon keresztül, automatikusan tehess eleget a kötelező adatszolgáltatásnak.

Hogyan kezdj hozzá a regisztrációhoz?

Kezdő lépésként indítsd el a NAV Online számlarendszerében a regisztrációs folyamatot és válaszd ki az Adatszolgáltatásra kötelezett adózói regisztráció szolgáltatást. Ezután jelentkezz be az ügyfélkapun.

A kétfaktoros azonosításhoz add meg az adóazonosító jeled és kattints az ellenőrzésre. A rendszer automatikusan kitölti a többi adatodat, de győződj meg azok helyességéről, mielőtt tovább lépnél. Ezt követően adj meg a felületen egy jövőbeni felhasználónevet, majd válaszd ki, hogy egyéni vállalkozóként vagy gazdálkodó szervezetként regisztrálsz és töltsd ki az adatokat.

Ha ezzel megvagy, akkor bejelentkezve a NAV-os felhasználóneveddel és jelszavaddal már használhatod is a NAV online számlarendszerét. Azonban, további teendőid vannak, ha online számlázol.

Saját számlázó szoftverrel könnyebb az élet

Amennyiben saját számlázó szoftverrel, vagy online számlázó rendszerrel számlázol, akkor a regisztrációt követően a NAV-val történő összekötéshez kövesd a számlázód szerinti eljárást.

Ha Billingot használsz, akkor az alábbi lépések után automatikusan teljesítheted adatszolgáltatási kötelezettségeidet: lépj be a Billingo fiókodba majd ott válaszd ki a Beállítások fület és a Nav Online számla összekötés funkciót.

Másold át a NAV oldalon legenerált technikai felhasználót, add meg a jelszavadat, az XML aláírókulcsot és a cserekulcsot. Innen pedig már csak egy gombnyomás, hogy leellenőrizd, hogy sikeres-e az összekötés.

Amennyiben az összekötés létrejött, biztos lehetsz benne, hogy a rendszer automatikusan eleget fog tenni a kötelezően előírt számla adatszolgáltatásnak.

A Billingo számlázó, 100% NAV jogszabálykövetés mellett ugyanis már az első számlakitöltést követően azonnal, automatikus visszajelzést küld a NAV adatszolgáltatás sikeréről és számtalan adatexport- és import lehetőséggel segíti munkádat alkalomról-alkalomra, hogy több hasznos időt fordíthass vállalkozásod egyéb területeire.