Szolgáltatás

Hogyan válasszuk ki a számunkra megfelelő fogászati rendelőt?

Ahogyan haladunk egyre keletebbre Európában, a konfúz, kevéssé átgondolt városfejlesztés tünetei, elhagyott ipari negyedek, gazzal felvert gyárudvarok, az általános környezeti gondozatlanság, a rossz minőségű, kátyúkkal teli műutak képei egyre szaporodnak. De nemcsak ez tűnhet fel a külső szemlélőnek. Ahogy haladunk egyre keletebbre Európában, még van valami, ami súlyosbodik: az emberek foghigiéniája. Sehol ennyi hiányos fogsort, szuvas, letörött agyart, foghíjas arcot nem látni, mint Kelet-Európában. Románia sem kivétel, és a felmérésekből az is kiderül, hogy miért.

Közvélemény-kutatások szerint a romániai lakosság több mint fele egyáltalán nem jár fogorvoshoz, egynegyedénél pedig egy évnél hosszabb idő is eltelik két fogászati ellenőrzés vagy kezelés között. A fogorvost hanyagolók nagy többsége azt nyilatkozta, azért nem megy fogorvoshoz, mert nincs panasza. Ezzel a megközelítéssel az a gond, hogy mire ő maga észreveszi vagy érzékeli, hogy valami gond van egyik-másik fogával, addig a baj már sokkal nagyobb. Ugyanígy van a fogszuvasodás témájával is, mint bármilyen betegségével: ha egy nagyon kezdeti stádiumban diagnosztizálják, a kezelés sokkal egyszerűbb, fájdalommentesebb és sikeresebb, mintha egy előrehaladott szakaszban történik a diagnózis.

Sajnos sokan csak akkor látogatnak el egy fogorvosi rendelőbe, ha begyulladt, begennyesedett a foguk, ha fáj vagy érzékeny, és esetleg ha már számukra is jól látható a lyukasodás.

Minden területen fontosak a rendszeres orvosi szűrővizsgálatok, ezért szakemberek szerint legkésőbb kétéves kortól el kell kezdeni a fogászati szűrővizsgálatot is. A szűrővizsgálat gyakoriságát minimum évi két alkalomban határozzák meg. A rendszeres fogászati kontroll alapvető fontosságú a megelőzés szempontjából.

Ahhoz, hogy az egész család apraja-nagyja évente kétszer eljusson fogorvoshoz, először is fontos, hogy egy olyan rendelőt válasszunk, amely közel van a lakóhelyünkhöz. További szempont a kiválasztásnál, hogy a klinika mennyire felszerelt, és lehetőség van-e a legszélesebb skálájú vizsgálatok és beavatkozások elvégzésére szükség esetén. Például ha röntgenképet kellene készíteni egy foggyökérről, meg lehet-e oldani ezt is helyben, ugyanazon a klinikán, vagy még további köröket kell futnunk a városban? Ez egyáltalán nem mindegy!

Sokat nyom a latban az is, hogy a fogorvosi rendelőben dolgozó szakemberekről, szakmai végzettségükről, reputációjukról, hozzáállásukról tudunk-e informálódni. Egy olyan klinika, amelynek honlapján bemutatják az ott dolgozó személyeket, elolvashatjuk szakmai hitvallásukat, esetleg betegeik visszajelzéseit, nagyobb fokú bizalmat kelt minden potenciális kliensben. Végül, de nem utolsó sorban a szolgáltatások állandó minősége is fontos szempont, hiszen az alapján döntünk hosszú távon egy fogorvos és egy fogászati klinika mellett. Biztosan mások is jártak már úgy, hogy az elején minden szép volt és jó, nem spóroltak a kedvességgel és odafigyeléssel, ám néhány alkalom után mintha valami megváltozott…

Ha egy klinikán a személyzet mindig kedves, a fogorvosok jól képzettek és profik, rendelkezésükre áll a lehető legfejlettebb technológia, a klinika nincs is földrajzilag nagyon távol, és még a gyerekekkel is tudnak bánni, az bizony nyerő kombinációt jelenthet mind a kliens, mind a klinika számára. Egy ilyen helyre szívesen jár akr évente kétszer is az ember, mert tudja, hogy jó kezekben van.

Kovászna megyében a Fusion Dental sepsiszentgyörgyi fogászati rendelő ebbe a kategóriába tartozik. Időpontkérésért írj az info@fusiondental.ro címre. Fordulj hozzánk bizalommal!