
A vásárlók befolyásolására tett erőfeszítések nem merülnek ki egy-két gyakran alkalmazott fogásban: a neuromarketing számos leleményes módszert képes bevetni az ügy érdekében. Ezek sokszor alapvető érzelemtípusokat vagy viselkedési mintákat vesznek célba illetve lovagolnak meg, mint mondjuk az elit társadalmi csoportokhoz való tartozás igénye, az önmegvalósítási vágy, vagy a tudományosság mázát magukon hordozó állítások kritika nélküli elfogadása. Nézzük, hogyan is „dolgozik” a neuromarketing. A kivételezett csoporthoz való tartozást jól kielégítheti, amikor a vásárlónak valamilyen márkás termék limitált példányát sikerül megszereznie. A neuromarketing másik jól működő módszere az úgynevezett tudomány feltétlen tekintélyét használja fel. Ismert példa erre a „klinikailag tesztelt fogkrém, a fogorvosok többségének ajánlásával”. Az önkifejezésre való törekvés szintén remekül kiaknázható a neuromarketing eszköztárával. Itt az Adidas hozható fel példaként, mely lehetőséget kínál vásárlóinak a kiválasztott sportcipőt bő kollekcióból származó nyomattal vagy feltöltött képpel ellátni.